Thursday, December 29, 2011

Demam dpt upah mcD...

Cian hubby lapa sangatttt... Arini dak lian merangkap contractor yg diupah setahun lalu utk buat gril kt rumah kami.... Mentang2 order under kawan1 dia ble buat delay smp lebih setahun dah ... Mmg sakittt je hati... Tpi syukur dia dah siap lan semua nya.... Pada tabggal 27dec dia decide inform kami yg dia akan dtg psang tepat pkol 10 pgi... Jadi en suami pon amik cuti ari tu semata2 nak kasi dia setle kan keje dia.... Pkol 10 la sgt.... Smp la pkol 5ptg baru la muncul depan pintu umah.... Aku dh la xlarat... Kejam gile... Haaaa tu kejam dia.. Kejam kami lak... Mcm2 aku komplen kan.. Bukan niat nak balas dendam ka atau nak penaha dia tpi nak tego apa yg xberul yg x cantik... So proses berlangsung smp magrib dan rehat jap dan smbung balik sampaiii pkol 12 lbih tgh malam... Aku ngn hubby ni lapa tuhan je yg tai... Tpi sbb kan nak dia setle kan jugak malam ni maka kami redha la lapa pon hehehe... Jadi.. Berkat saba dan aku demam dan xlalu makan maka nya sesudah mereka balik aku pulak dpt upah nya... Sgtt best... Nak demam selalu la cam ni

Saturday, December 17, 2011

Published with Blogger-droid v2.0.2

picnic bersama yg tersayang









Published with Blogger-droid v2.0.2

Sunday, December 11, 2011

Feninnnn

Di LUAH mati mak
Di TELAN mati bapak


.………............................


Mood : BUNTU BUNTAL.....


........................................

my DREAM car.....


Tuesday, December 6, 2011

Rindu

Rindu nya dengan baby mirza ni huhuhu.....

Hasil tangan si isteri buat suaminya

Hehehe.... Saja nak tayang yg aku dh pandai buat daging salai masak lemak cili api.... Heheeh myb pada korg bnda remeh tpi buat aku yg xpndai masak ni .... Perkara yg paling aku xreti adalah..... "nyala kan bara" ..... Wakakakak tu pasal aku ckap susah gile.... Ni dah kira 1 pencapaian yg bagus hehehe si samping kritikan juri ( en suami) yg begitu memberansangkan hehehe... Smp basah tiyak panas wkakak...Tahniah pada dri sya hehehe... Lepas ni kne banyak belajar lgidan tnya2 org... Bekerja keras utk masak makanan kegemaran hubby mmg suatu yg "adventure"
Wlakakaka.... Cewahhh poyooo

Monday, December 5, 2011

No TITLE juz

I HATE U ............ Moron!!!!

Sunday, December 4, 2011

Memancing bersama yg tersayang

Tarikh : 4 december 2011
Tempat mancing : jambatan sg melaka
tempat makan : asam pedas claypot, kota laksamana melaka

Saturday, December 3, 2011

Huhu... Hubby kejam xmo bawak kuar jalan2

Harini gerammm. Sgt.... Penat ajak dan pujuk hubby nk kuar jalan2 tpi buat dekkk je... Sedey je... Huhu dia siap ble pgi tapau kfc pancing org kt umah ni sbbbbb dia nak tgk bola malam tu waaaa.... Nak kuar... Nak tgk wyg.... Nak karaoke.... Huhuhu sedey....

Tpi.. Dlm sedey2 tu sedap gak kfc tu walakakak

Tuesday, November 29, 2011

Sebelum tido

Buku yg jadi peneman aku malam
Ni sebelum tidooo... Heehehe

Title : SOHO ( small office, home office))

Nak buat sesuatu kne ada ilmu kan... Harap2 apa yg aku impikan akan jadi kenyataan... Aminnnnn

Thursday, November 24, 2011

Adakah Suami Isteri Akan Kekal Sebagai Suami dan Isteri di Akhirat Kelak?


entry kalini saya dapat dari http://www.informasi.my.... dah beberapa hari saya mencari jawapan dari persoalan ni dan akhirnya saya bertemu dan alhamdulillah kini saya faham... ni saya saja nk share dengan anda semua apa yg saya jumpa..jawapan yg sgt bermakna buat saya sbb setelah sekian lama persoalan ni bermain2 diminda sbb setahu sya masa belajar dlu ustazah ckp akan 1 perumpanaan 



Hawa dicipta daripada tulang rusuk Nabi Adam berdasarkan Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: 
"Aku berwasiat kepada kamu supaya menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana mereka dijadikan daripada tulang rusuk dan sebengkok-bengkok tulang rusuk adalah yang dibahagian teratas"
(Bukhari & Muslim)



persoalan yg berada dlm benak fikiran aku :
wanita ni terjadinya dari rusuk kiri lelaki yg merupakan suaminya di syurga..jadi sya dok bertnya2 la..kalau si wanita tu kawen banyak maka siapakah yg bakal meneman dia nnt di syurga dan siapa empunya rusuk tersebut (imaginasi kanak2) 


jadi jawapan ni sgt2 releven... sya tnpa malu mmg mengaku sya agak naif isu2 agama dan dlm proses untuk memperbaiki diri. 


1. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin.
Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin akan dikahwinkan oleh Allah SWT di syurga kelak dengan seorang lelaki di kalangan ahli syurga. Rasullullah SAW bersabda ‘ Tiada si bujang di dalam syurga’ (Muslim). Ini kerana ada juga lelaki belum berkahwin yang meninggal dunia.


2. Wanita yang meninggal dunia setelah diceraikan dan tidak berkahwin sesudahnya.
Wanita ini juga akan dikahwinkan oleh Allah SWT dengan lelaki daripada ahli syurga.


3. Wanita yang meninggal dunia sedangkan suaminya tidak masuk syurga.
Begitu juga wanita yang meninggal dunia yang masuk syurga sedangkan suaminya tidak masuk syurga, akan di kahwinkan oleh Allah dengan serorang daripada lelaki yang masuk syurga.


4. Wanita yang meninggal dunia setelah berkahwin.
Wanita ini akan berada bersama suaminya di syurga kelak sekiranya suaminya masuk syurga.


5. Wanita yang kematian suami dan tidak berkahwin sesudahnya.
Wanita ini akan tetap bersama suaminya yang dikahwini di dunia sekiranya suaminya masuk syurga.


6. Wanita yang kematian suami dan berkahwin sesudahnya.
Wanita yang kematian suami dan berkahwin lain akan bersama lelaki yang terakhir dikahwininya di dunia tidak kira berapa kali dia berkahwin. Suami yang terakhir adalah suaminya di syurga sekiranya suami itu menjadi ahli syurga. Rasullullah SAW bersabda.. ‘wanita adalah kepunyaan suaminya yang terakhir.

Friday, November 18, 2011

AKU MAAFKAN KAMU - Malique featuring Jamal Abdillah


1st time dengar lagu ni kt radio trus aku jatuh cinta. musik ala2 dance buat kan aku terenjut2 kepala mendengarnya. syabas buat malique dan jamal abdillah..idea fresh kalian bernas dan berkesan.

dengar je aku trus terpikat dengan lirik ni:



ada teratak di hujung kampung
bawah cermin kopak ada kotak
tersembunyi dalamnya ada tempurung
sembunyi bawahnya katak melalak
(seperti sinario kita skrg ni........ :) kalau xpaham cuba lihat keliling)

lirik kedua pula aku teringat kan seseorang yang sehingga hari ini tidak mahu melepas kan aku dari igauan silam :


aku maafkan kamutak perlu kita bertemucukup kau tahuyang akumaafkan kamutolong teruskan hidupjangan sebut namaku 
__________________________________________________________________
so ni aku update kan utk kalian dengar dan hayati lirik nya :D
adios :D
 __________________________________________________________________
TITLE: AKU MAAFKAN KAMU
Artiste: Malique featuring Jamal Abdillah
Lyrics: Malique
Music by: Tripdisz
Produced by: Malique for Qarma Musiq
__________________________________________________________________
aku minta maaf di atas segala perbuatanku. ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan


(intro) (jamal abdillah)
ada teratak di hujung kampung
bawah cermin kopak ada kotak
tersembunyi dalamnya ada tempurung
sembunyi bawahnya katak melalak


(chorus) (jamal abdillah)
aku maafkan kamu
tak perlu kita bertemu
cukup kau tahu
yang aku
maafkan kamu
tolong teruskan hidup
jangan sebut namaku
verse 1 (malique)
atur sepuluh daktil batal yang batil
detik dua usul ditutup satu lagi tampil
dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
minta diisolasi dari dalil busuk jahil
aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
mana cepat terbang atau warna gelang tangan
buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
halusinasi susuli ketandusan ihsan
ubat parut auditori kesan artileri insan
gagal dikesan


chorus


verse 2 (malique)
timbul tenggelam, timbul tenggelam
acapkali terpendam, acapkali tersergam
cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
ini bukan lagu rindu ini madah dendam
kutimbang tanpa neraca di awal usia
kudihukum masuk neraka oleh manusia
minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
maafkan mereka, mereka tidak tahu
mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
mereka tidak fasih malah fasik guna kata
kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
maafkan mereka, mereka tiada nilai
ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati
(sample)
kenapa awak tak pukul mereka?
saya tak suka pada keganasan
chorus
verse 3 (malique)
jangan ahli sihir seru nama maharaja
nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
kalau terpelajar sila guna hak miranda
pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
mereka mula kiri, aku kanan bila baca
sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta
(alif)
ada teratak di hujung kampung
(ba)
bawah cermin kopak ada kotak
(ta)
tersembunyi dalamnya ada tempurung
sembunyi bawahnya katak melalak
2x
(outro + chorus)
(sample)
ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan 



Thursday, November 17, 2011

DONT GIVE UP....... BANGUn..... Bangunnnn~......


harini aku buka fb dengan harapan nk cari kerja. lalu dlam sebuk meneliti beberapa page yang berkaitan dan berchatting dengan kawan andai ada lubang kosong tetibe aku terpukul dengan 1 artikel yang sangat memikat hatiku. disaat aku benar2 down syukur allah masih sayang kan aku dan telah membuka mata ku agar aku tidak putus asa. disini aku copykan utk kongsi dengan rakan2.


Suatu hari seorang penceramah terkenal membuka seminarnya dengan cara yang unik.
Sambil memegang wang RM100, dia bertanya kepada hadirin,


“Siapa yang nak duit ini?”.


Kelihatan ramai penonton angkat tangan menunjukkan ramai yang minat.


“Saya akan berikan ini kepada salah seorang dari anda , tapi sebelumnya perkenankanlah saya buat ni dulu.”




Dia berdiri mendekati hadirin. Wang itu diramas-ramas dengan tangannya sehingga renyuk.
Lalu bertanya lagi,


“Siapa yang masih mahu duit ini?”
Jumlah tangan yang mengangkat tak berkurang.


“Baiklah,” jawabnya,


“Apa jadinya bila saya melakukan ini?”


Ujarnya sambil menjatuhkan wang itu ke lantai & melenyek-lenyekkan dgn kasutnya. Meski masih utuh, kini wang itu jadi amat kotor,lusuh dan amat renyuk.


"OK, sekarang masih ada yang berminat?”.
Tangan-tangan yang angkat ke atas masih tetap banyak.


Hadirin sekalian, Anda baru saja menghadapi sebuah pelajaran penting. Apapun yang terjadi dengan wang ini, anda masih berminat kerana apa yang saya lakukan tidak akan mengurangi nilainya.


Biarpun renyuk,lusuh dan kotor, wang ini tetap bernilai RM100 juga..


Dalam kehidupan ini, kita pernah beberapa kali terjatuh, terkoyak, dan dipenuhi kotoran akibat keputusan yang kita buat & situasi yang menerpa kita dalam sesuatu keadaan dahulu.


Dalam keadaan seperti itu, kita merasa tak berharga, tak bererti.
Padahal apapun yang telah & akan terjadi, anda tidak pernah akan kehilangan nilai di mata mereka yang mencintai anda, lebih-lebih lagi di mata Tuhan.


Jadi walau bagaimana kotor pun anda, kita masih mempunyai nilai yang tersendiri. Sayangilah diri anda, bertaubat jika membuat dosa, terus berusaha jika gagal kerana diri kita sebenarnya amat berharga.


Dan jangan terlupa kita adalah makhluk Allah yang di pandang sama, hanya iman dan takwa yang membezakan kita.


credit to : Melayu Boleh

3D Printer



Sukar nak diterima apa teknologi yang ditunjukkan dalam video ini. Kalau bukan video ni ada cop National Geography punya rancangan, kami pun tak percaya.

 via: www.ohmedia.my/fb
Embed this video: http://tinypaste.com/ca9526e1

Saturday, November 12, 2011

Majlis tunang..... Kawen dan sebagainya

Salam all...
Hurmmm penat badan masih xhilang lgi ni 1st tume drive jauh dari melaka smp ke kedah hahahaah.... Semperna pertunangan sepupu kami di kampong... Balik kampong kalini suasana sangat meriah... Mereka sambut kami mcm tetamu istimewa sgttt rindu masa arwah wan dan tok ada lgi dlu... Abah antara anak kesayangan sbb dri kecik dia je anak yg belajar di luar negeri so kami dri kecil bila balik kmpong mmg dpt layanan yg lebih sehingga ada yg sedekit cemburu dgn kami... Tpi tu dlu.... Selepas pemergian arwah berdua keadaan agak hambar.... Sehingga kami rasa x dialukan bila balik ke kempong. Masing2 buat hal masing2 dan kami mcm menumpang ja setiap kali balik tpi alhamdulillah setelah semua nya dah besar2 keadaan kini makin ceria... Kami generasi kedua sedang betgiat nak menuatukan kembali kesmua anak cucu ciicit haji darus dan hjah aminah yg dh lama bermasam muka antara satu sama lain....
Pelbagai agenda dan aktiviti yg sedang dirancang di meriah kan lgi dengan kehadiran org2 baru dlm family kami dimana musim ni kami namakan "musim bercinta" sbb ramaiiiiii yg akan kawen dan bertunang.. Jadi ahli keluarga kami akan lebih mmbesar dan lebih meriah insyaallah...
Selepasajlis pertunangan "dek yon" ataupon nama sebenarnya nurul hidayah marlena berlansung pak ndak ayah kepada yon mula mengatur agenda2 seterus nya dan agenda tu sgt menarik pada aku... Dan sangat bernas.. Nampak beliau ikhlas utk cuma menyatu kn kami semua kembali... Bermula dengan family day pada dec nnt... Xsabar rasanya... Hahahaha agenda yg sgt mantap... Aku doakan kita sekeliarga dpt bersatu kukuh mcm masa arwah ada dlu... Insyallah... Dan buat yg masing2 nak tmbah ahli dlm keluarga ni aku doakan kebahagian kalian dunia akhirat :)

tahniah buyun dah jadi tunang org dah ko :D
achik chom, buyun, tok chu teh dan adik(anak mak lang)

Tuesday, November 8, 2011

song for today : DJ Dave : Kawan Setia





Lirik yg best

Monday, November 7, 2011

Raya raya rayaaaa :)

Selamat hari raya aidil adha buat semua :)

Wednesday, November 2, 2011

:: JODOH ♥♥ USAH MENCARI YANG "TERLALU SEMPURNA" ::






Jika kamu memancing ikan... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.. Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. 


Begitulah juga...setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU, hendaklah kamu MENJAGA hatinya... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu, & mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu... 


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya & janganlah menganggap ia begitu teguh...cukuplah sekadar keperluanmu... Apabila sekali ia retak...tentu sukar untuk kamu menambalnya semula... Akhirnya ia dibuang... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya, mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi... 


Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya... Janganlah kamu terlalu mengaguminya & janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya... Akhirnya kamu KECEWA & meninggalkannya. Sedangkan, jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya.... 


Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi, yang kamu pasti baik untuk dirimu... Mengenyangkan - Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..?? Terlalu ingin mengejar kelazatan... KELAK.. Nasi itu akan basi & kamu tidak boleh memakannya... Lalu kamu akan menyesal. 


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan, yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU.. MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain..?? Terlalu mengejar kesempurnaan... KELAK.. Kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Lalu kamu juga yang akan MENYESAL...!! 


T_T credit to : 'Nurul Fazlieanna'

Thursday, October 27, 2011

Semut Bewarna-Warni




Seorang lelaki berjaya menangkap gambar yang begitu indah, iaitu gambar semut berubah warna mengikut warna makanan yang dimakannya. Bapa kepada tiga orang anak, Mohamed Babu menangkap gambar peristiwa ini selepas isterinya, Shameem, menunjukkan semut berwarna putih selepas minum tumpahan susu.


Dia melakukan eksperiment dengan meletakkan gula cair berwarna dan melihat semut itu berubah warna dibahagian abdomen.


Sesetengah semut minum dari satu gula ke satu gula berwarna lain menjadikan warna yang baru di bahagian abdomen.


Mohamed Ba.bu atau dikenali Dr Ba.bu, seorang sainstis berusia 53 tahun itu menemui bahawa semut lebih suka warna gula yang lebih cerah seperti kuning dan hijau.


Dia berkata: ‘Idea untuk menangkap gambar tiba sebaik sahaja isteri saya menunjukkan semut berubah warna menjadi putih selepas minum tumpahan susu di dapur’


‘Saya menangkap gambar di ruangan taman untuk mendapatkan pencahayaan yang natural dan menyiapkan parafin set yang diletakkan gula berwarna diatasnya’ . ‘Saya mendapat semut yang banyak selepas beberapa minit dan menangkap gambar beberapa kalu untuk mendapatkan image yang berkualiti’


Selain itu, Dr Ba.bu daripada Mysore, selatan India berkata:
‘Abdomen semut adalah separuh lutsinar, ia mendapat warna daripada makanan yang dimakan’


sumber dri : http://www.facebook.com/ceciterilmu

Wednesday, October 26, 2011

BACA DAN CEK BETUL KE TAK PIRING ASTRO MENGADAP KIBLAT...



Betulkah Piring Astro Menghadap Kaabah?

Mungkin ada yang hairan dengan tajuk ni, adakah kebetulan ataupun memang benar-benar seperti yang dinyatakan. Apa-apa pun kita baca je lah fakta yang di copy paste ini.

Jelas, Kaabah bukan sekadar kiblat tetapi juga sebagai pusat tumpuan manusia dalam urusan dunia atau kehidupan. Contoh yang paling mudah sekali, tentu anda ada stesen televisyen berbayar iaitu Astro. Pastinya setiap Astro ada 'piring para bola' untuk menerima maklumat yang dipancarkan dari satelit.

Untuk mendapatkan siaran yang jelas, piring itu akan dihalakan ke arah Kiblat atau Kaabah. Kalau tidak percaya cuba tengok balik piring Astro di bumbung anda menghadap ke mana? KENAPA BEGITU?

Mudah saja jawapannya Mekah adalah pusat bumi. Sama ada percaya atau tidak jawapannya mudah ditemui semasa kali pertama Neil Armstrong menjejakkan kaki ke bulan pada 20 Julai 1969. Di dalam satu temu bual di stesen TV Al Majid, Arab Saudi, Dr. Abd Al-Baset Al-Sayyed dari pusat Penyelidikan Kebangsaan Mesir mengulas, angkawasan pertama itu telah membuktikan, Mekah adalah pusat bumi.

Katanya ia telah dibuktikan secara saintifik semasa Neil Armstrong di dalam perjalanan ke bulan. Ketika itu dia berjaya mengesan satu radiasi yang dipancarkan dari bumi. Radiasi itu di dalam gelombang pendek. Situasi itu sesuatu yang pelik dan mereka cuba mencari jawapan dan membuat penelitian. Akhirnya mereka berjaya mengesan bahawa radiasi itu dipancarkan dari Mekah atau secara tepatnya dari Kaabah. "Yang paling mengejutkan radiasi itu bersifat infiniti (tidak berpenghujung). Apabila Armstrong menjejakkan kaki ke bulan, radiasi itu masih boleh dikesan. Radiasi itu mempunyai sifat yang istimewa dan paling penting ia infiniti. Saya percaya inilah yang menhubungkan Kaabah di bumi dengan Kaabah di alam akhirat.

"Bayangkan anda berada di kutub utara dan saya berada di kutub selatan,di tengah-tengah adalah zon keseimbagan magnet atau zon magnetisme sifar dan itulah Mekah. Kalau hendak dibuktikan boleh.. bawa kompas ke Kaabah dan anda dapati jarum kompas itu tidak akan bergerak. Ini bermakna Kaabah adalah zon magnetisme sifar. Tarikan untuk ke dua-dua medan adalah sama kuat. Hal sedemikian katanya, turut memberi kesan pada kesihatan dan umur seseorang. Sebab itulah orang yang tinggal di Mekah lebih sihat dan panjang umur. Tekanan graviti yang tertumpu di kawasan itu memberi kesan pada peredaran darah dan pergerakan biologi kehidupan.

"Ini telah dibuktikan bahawa ia boleh memberi kesan pada hemoglobin untuk membawa darah yang mengandungi oksigen ke seluruh tusi badan. Bermakna bila anda berada di Mekah, keupayaan darah untuk membawa oksigen ke seluruh tisu badan secara semula jadi jauh lebih baik berbanding tempat lain di dunia ini," jelasnya Pelbagai bukti saintifik dari kajian para saintis juga telah membuktikan bahawa Kaabah berada di "Centre of the earth". Jika anda berkesempatan ke Mekah Al-Mukaramah cuba bawa kompas ke arah Kaabah dan lihat jarum kompas tersebut tidak akan menunjuk mana-mana arah sama Barat, Timur, Selatan atau ke mana-mana arah kerana Kaabah sememangnya berada di pusat atau ditengah-tengah bumi. Neil Amstrong juga mengesahkan fakta ini.

Maha Kaya Allah, dengan hanya melakukan Tawaf kesihatan kita akan bertambah baik. Tidak hairanlah jika ramai yang mengetahui rahsia ini sentiasa merindui untuk ke Mekah... Bagi yang bukan Islam kaji-kajilah fakta ini dan anda pasti akan mendapat kebenaran-Nya. Marilah kita belajar ilmu dan mengkaji Islam yang amat indah ini.



Kongsi info: http://www.NurulAmir.com/

Tuesday, October 25, 2011

►►AWASI LANGKAH ANAK ANDA YG MEMAKAI SEPATU CROCS!



Di The Gardens, Mid Valley City baru-baru ini berlaku satu kemalangan ngeri dimana seorang kanak-kanak tersangkut kaki pada eskalator dan terpaksa dibawa ke Hospital. Kemalangan yang berlaku di hadapan pasaraya Cold Storage The Gardens nyaris menjadi satu tragedi menakutkan apabila kasut/selipar yang dipakai kanak-kanak tersebut tersangkut di tepi eskalator itu. Tindakan pantas pekerja pengurusan The Gardens untuk menelefon pihak bomba dan ambulans berjaya mengelakkan kemalangan tersebut dari semakin teruk.

 Pihak Bomba dan keselamatan mengambil masa selama lebih kurang 30 minit untuk menyelamatkan kanak-kanak tersebut. Orang awam yang berada berhampiran turut membantu apabila diminta oleh pihak terbabit. Kanak-kanak tersebut yang dipercayai mengalami kecederaan teruk pada kaki, segera digegaskan ke Pusat Rawatan Universiti Malaya menggunakan Ambulans yang sedang menanti di luar The Gardens.

Punca kemalangan dipercayai kasut/selipar Crocs yang dipakai kanak-kanak tersebut, ditarik masuk kedalam eskalator. Sebelum ini, telah berlaku banyak kes yang melibatkan Crocs dan eskalator. Dipercayai struktur getah lembut pada Crocs, menjadikan ianya mudah ditarik masuk oleh eskalator. Mudah untuk dikatakan, pemakaian Crocs agak bahaya dipakai mereka yang cuai. Diharap jika anda memakai kasut/selipar jenis Crocs, untuk lebih berhati-hati dan sentiasa perhatikan anak-anak kecil agar kemalangan seperti ini tidak berulang lagi.


 kredit: http://www.NurulAmir.com/

Fakta Kekayaan Bill Gates





1) Setiap saat Bill Gates menjana pendapatan sebanyak US$250  (RM750). Ini bermakna dia hasil pendapatannya adalah US$20 Million (RM60 Juta) sehari, US$140 Million (RM420 Juta) seminggu dan US$7.8 Billlion (RM23.4 Billion) setahun.


2) Jika beliau kehilangan US$1000 beliau akan mendapatkannya semula dalam masa 4 saat sahaja.

3) Kerajaan Amerika berhutang sebanyak US$5.62 Trillion. Sekiranya Bill Gates ingin membantu dia mampu menyelesaikan hutang yang dihadapi oleh Amerika hanya dalam masa 10 tahun sahaja.

4) Sekiranya Bill Gates menyedekahkan US$15 (RM45) kepada setiap rumah di dunia ini, beliau masih memiliki simpanan sebanyak US$5 Million (RM15 Juta) di dalam simpanannya.

5) Sekiranya Bill Gates merupakan sebuah negara, maka ia akan menjadi negara ke-37 terkaya di dunia.

6)Sekiranya Bill Gates menukarkan semua wangnya kepada US$1, ia memerlukan sejumlah 713 buah kapal terbang Boeing 747 untuk mengangkat kesemua wang tersebut.

7) Usia Bill Gates sekarang dalam lingkungan 50 tahun. Sekiranya dia hidup 25 tahun lagi dia perlu membelanjakan US$6.78 Million (RM20.34 Juta) dalam sehari untuk menghabiskan kesemua duitnya sebelum dia mati.


sumber : http://mediablogfm.blogspot.com/2011/10/fakta-kekayaan-bill-gates.html

Wednesday, October 19, 2011

kasih ibu membawa kesyurga

kasih nya ibu membawa kesyurga
kasih nya saudara dikala berada......

kini aku rasa segalanya benar belaka setelah apa yg terjadi pada aku.....

sesungguh nya walaupon besar mana pon mungkin salah ibu kita tpi kita tidak berhak utk bersangka dan berbuat jahat kepada nya...kerana allah bayar cash didunia...... dan ingt lah....

sekali kita buat pada ibu kita sesuatu kejahatan atau kesilapan maka anak2 kita nanti akan membalas nya berlipat kali ganda...........

aku dah nampak semua itu didepan mata........... aku bersyukur aku diberi peluang utk melihat semua itu sebelum aku mempunyai anak sndri.... aku berjanji akan lebih menghargai ibu ku sehingga tamat nyawa ku dari badan........ dan buat seseorang yang telah melukakan hati ibu ku...... doa ku agar kau sedar bahwa kau sedang mengulangi silap yang konon nya telah ibu lakukan..... jadi ingt lah mendidik anak dari kecil.. jangan bila dan besar nanti baru kau sesal..........

Friday, October 14, 2011

Kerinduan








Oleh kerana kerinduan yg tersangat kepada kawan2 lama ku.... aku dok ulang tgk vdeo ni hehehe... mengenang saat perunangan ku yg dihadiri oleh ramai kawan2 rapat ku sejak dari kolej...... p/s: korg...aku rindu korg sgt2.,..apa korg buat skrg ni

Thursday, October 6, 2011

Facebook Timeline



Berapa ramai daripada anda yang dah menggunakan Facebook Timeline? Kalau belum, boleh klik
"Sign Me Up" di https://www.facebook.com/about/timeline dan tunggu Facebook memberikan anda fungsi tersebut (atau gunakan akaun developer untuk terus menggunakannya).

saya sudah berjaya mendapatkannya :D



Kredit to Oh! Geekz.

ANGRY bird in real world


owhhh.... isn't that cute..... hehehee...........

kalau sapa nk main "angry bird" versi baru ble klik sini.....

http://www.angryanna.com

kita main ANGRY ANNA hahahaa....



enjoyyyy~


Angry Anna 2.0

siapa dah bosan main angry bird angkat tangan.,.................~~!

saya...... saya..... saya..........

hahahahaa mmg dah bosan dah pon.... ble baca tahap boringnya

So.... jadi jom kita cuba pula yang ni..... 




dalam hati ada gak terdetik....
siot je pak aji pakai kopiah ni depa buat main... 
tapi.... kita ble terlalu -ve...dan racist sbb nmpak yg lain pon ada kaum2 lainkan... myb founder game ni mmg sengaja bergurau..xpa la aslong as xda.... (oinkk oinkk dlm ni...)

ni URL game ni... ANGRY ANNA : http://www.angryanna.com/


jom main....

ENjoy~!!



Tuesday, October 4, 2011

BREAKFAST + LUNCH :D : RECYCLE

breakfast +  lunch : macaroni with tomato sauce 
meatball plus kuah spaghetti semalam hahaha... jangan membzir xbaik dosa.... plus xtra cheese


berani tak kita buat begini masa interview?

SEDANG AKU BZ NK CARI KERJA BARU TETIBE TERJUMPA NI..... HAHAHA..... VERY FUNNY
 stok nk kne lempang je 2 2 interviewer dan interviewee

Dear You

Malam ni aku xboleh tidur.... aku xpaham kenapa... tapi sekarang aku sedar mengapa mata ku begitu liat nk lelap... rupanya Allah nk aku sedar akan 1 kebenaran dan pengakuan ikhlas seorang kawan.....

You............ Aku rindu padamu
You............ Maafkan Aku
You............ Aku perlukan kamu
You............ Kau lah Sahabat sejati ku
You............ Jangan buat aku menunggu
You............ Jangan kau membisu lagi
You............ Ketahuilah aku sepi tanpamu
You............ Syurga ku Indah tapi .....
You............ 

hei.... berapa banyak YOU daaaa..... tapi tetibe aku teringat kan lirik lahu ELLA - SIMBIOSIS...


Pagi yang indah iniTersenyum sendiriCiak-miak burung di luar jendelaSeakan memanggil namamu
Jika ku punya mataNun di atas angkasaKan ku tengok dikau
Setiap ketikaDi mana saja kau beradaWalau di mana pun dikau beradaBerjalan atas bumi yang tua
Akan ku turut sertaBagaikan udaraSimbiosis di antara kita
 Aku tak pandai mengarang puisiTidak ku pandai bermadah berseniSatu kalimah yang ku seikhlas tahuHanyalah ku RINDU padamu


Aku rasa sesuai untuk ko YOU...... hahaha.... Cuma bukan feeling like loving couple la.. but loving frend...... my best fren.... :D

Monday, October 3, 2011

Our Dinner Tonite : spaghetti meatball versi melayu (pedas gile)

Dear Me,


hehehehe mula kan bicara dengan ketawa.... mana x nya... tgk muka hubbby merah padam lepas makan dinner tadi...

hari ni dia request utk nk makan spaghetti sbb dia dah rindu nk makan meatball yg saya buat so searching barang dalam freezer semua ckup so... sbb kan dia nk sgt so dari ptg tu dia la yg tukang jadi pembantu chef....
dia kopek bawang n buat dadu... tomato..daging...cili semua la dia yg potong kan... so... sya pon rancak nya memasak lah pastu teringat sesuatu dalam kepala

ayg.... be suka makan spaghetti tpi be xsuka la spegati yg kt luar tu sbb masam sgt pastu muak... be teringin la nk yg pedas2 skit....

tetibe aku teringat kan apa yg pernah dia ckp dlu masa bulan puasa..... so... aku pon potong la XTRA cili padi.... hahaha kalau ikut bau nya xpedas sgt pon... hehehe but... dah makan mmg terangkat pedas hahhaaa... meatball pon ada cili padi mmg NAYA... hahaa... sabar ek bby... i just made ape yg u request hehehe.... :D

enjoy....



so resepi kalau u guys nk try memedas kan hubby korg hehehe

meatball



Bahan-bahan ( 4 org mkn tapi kami makan berdua je)

  • 500 gm daging kisar
  • 1 labu bwg besar dicincang
  • 2 @ 3 cili padi ditumbuk
  • 1 sk garam
  • 1 sk serbuk lada sulah
  • sedikit olive oil
  • 1/2 cwn breadcrumb
  • 2 biji telur

Cara-cara

  1. campurkan semua bahan dlm mangkuk sehingga sebati.
  2. kepalkan adunan membentuk bulat.
  3. masukkan meat ball ke dlm mangkuk thn oven.tuangkan sedikit olive oil di atas setiap meat ball.
  4. kemudian,bakar meat ball 210 darjah selama 40 minit.
  5. jgn terlbh letak olive oil.klu tak meat ball nmpk berminyak.




Kuah spagetti

Bahan-bahan

  • Bwg holland (potong kiub – kecil2)
  • 5 sdb cili kering (di blender).
  • 3 sdb cili padi (di blender kalau mahu pedas)
  • 1 botol sos spaghetti (apa-apa jenama boleh).
  • 5 sdb sos tomato / tomato puree
  • 1 keping Bay leaves
  • Black paper (tumbuk kasar)
  • Gula dan garam secukup rasa

Cara-cara

  1. Dgn menggunakan minyak grill meatball tadi tumis bwg Holland hingga garing. Kemudian, masukkan cili kering + cili padi dan tumis lg hingga garing.
  2. Masukkan sos spaghetti dan sos tomato dan didihkan.
  3. Masukkan bay leaves, black paper dan meatball.Perlahan kn api.masak sekurang2 nya ½ jam hingga 45 minit. Jika kering tambah kan air. Masak sehingga kuah menjadi pekat.
  4. Akhir sekali, masuk kan garam dan gula secukup rasa. Hias dgn daun ketumbar.




UNDIlah......

harini aku dengan husband saling berpandangan bila tgk beritadi tv yang memaparkan aksi2 menteri didalam parlimen.... bukan nk kata tpi terpaksa kata... mereka dah umpama haiwan yang kelaparan..seram nya bila dilihat.... jadi perkara pertama yang terpacul dari mulut husband setelah saling berpandangan tadi adalah......

yang..... jom check status spr be online jom........

aku bingkas bangun dan trus search  http://www.spr.gov.my/ untuk menyemak status pendaftaran
almaklum lah kami ni baru pertama kali nk mengundi...sebelum2 ni mmg xsuka akan politik kotor ni..tpi bila dah tersedar dan terhantuk dek vdeo klip yg bernas ni kami decide utk mengundi..... buat apa kutuk2 belakang... baik pilih org yg kita rasa betul2 boleh bat kerja.... kan....

ni URL website promo SPR ni..... http://www.undilah.com/ tpi sayang nya video yang bernas ni dah kne banned pula dari disiarkan di tv.... aku pon xpaham la kerajaan skrg..... bnda telus mcm ni xmau mengaku.. xmau mengaku negara ni mmg dalam masalah besar... hurmmm....

jom layan video ni.,,,,, :D





oleh kerana semangat yang berkobar2 aku trus aje create badge utk profile picture aku di FB hehee.. meh nk share kt sini..... shomelll kan :D hehehe

kalau korg pon nk buat juga boleh klik kt link dibawah ni : 
Link: www.picbadges.com/undilah/2282022/

anda juga boleh download picture berkenaan UNDILAH utk wallpaper laptop iphone ipad dan banyak lgi ..... link ada dibawah  ni :D

ENJOYYYYY~!!!!

Wallpapers

  1. Fullscreen
  2. Widescreen
  3. iPhone
  4. iPad

Direct Download




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 - Born With Nothing | Death With Everything - is proudly copied by herself..hahaha :D
Visit her at Friendster and also Myspace