Tuesday, August 11, 2009

SABAR LAH SABAHAT KU~ PART1


telah beberapa hari aku tidak update blog ni kerana aku sendiri tidak tahu apa patut aku tuliskan apa patut aku luah kan apa patut aku kabarkan tentang hati ku ini...... sejak beberapa hari yang lepas fikiran ku melayang... asik teringt kan kata2 dari nya..."AF".. beliau yg sudah hampir 3 bulan menetap di ipoh atas urusan kerja senyap sunyi.. aku tambah risau kerana tiada kabaran untuk ku disini...

sehingga lah pada pertengahan bulan lepas beliau menghubungi ku semula... bersyukur daku kehadrat ilahi kerana membawa kembali sahabat ku yg ku rindui.. beliau memberikan aku no telefon nya yg baru disamping beliau menceritakan kepada aku akan perkembangannya baik tentang hidup mahupun cinta hati nya... malangnya beliau telah putus dengan cinta nya yg aku juga kenal gerangan org itu... aku agak kaget kerana setahu aku hubungan mereka intim dan telah smpai ke pengetahuan ibu bapa masing2... tetapi setelah diceritakan barulah aku mengerti.... dan tidak aku jangka...mereka putus kerana hasad dengaki dan fitnah org...."B" jikalau kau baca artikel ini etoi harap "b" fikirkan lah ape yg terjadi itu bukan lah niat "AF"... "AF" telah difitnah oleh rakan kita sendiri... fikirkan la "b"....

selepas dari itu aku agak sibuk dengan kerja ku..sehingga lah beberapa hari lepas dimana aku dikejutkan dengan sms dari "AF" sendiri yang beliau mungkin xkan lama lagi di dunia ini.....

ya allah.. langit seolah runtuh... persekitaran seakan berputar.. aku jadi keliru... adakah aku bermimpi atau "AF" mahu bergurau.. "AF" ni bukan ble pakai... suke berseloroh...tpi bila aku fikirkan kembali....aku tergamam... aku tanyakan kepada nya "ape ko ckp ni"... "AF" membalas....







aku skrg takut sgt..coz hri 2..aku xcident moto.. truk la jugak.."b" pon tau.... n doc buat x-ray kt kepala aku n baru aku tahu...selama ni yg selalu aku sakit kepala smpai rasa nk mati tu..rupanya ada darah beku kt kepala aku...kalau aku xjatuh moto aritu myb smpai skrg aku xtahu..so risiko die ko tau kan kalau darah tu pecah aku jadi ape n kalau nk buang pon doc kate chances hanya 50-50.. aku takut sgt etoi.. skrg aku dah xble nk ceria mcm dlu..aku give up.mayb masa aku akan sampai xlama lagi....





boleh korg bayangkan ape yg ada dlam hati pikiran aku skrg??? kalau korg jadi aku ape korg akan balas pada sms sorg sahabat yg sedang dalam keadaaan ini??

ya seperti semua org akan buat aku hanya membalas dengan memberikan kata2 semangat kepada dia aku minta die berdoa dan berusaha melawan sakit dan perasaan takutnya itu.... tapi seperti yang aku jangka mmg aku xmampu... "AF" yang aku kenal adalah org yg sangat berdikari..segalanya dia lakukan sendiri sejak dibangku sekolah lgi... dia kuat merantau xhirau kan apa pon...tetapi setelah apa yg terjadi buat dia jadi sgt lemah.. takut dan tidak boleh menerima kenyataan ini... bagaimana aku boleh menasihatinya.. umpama dari sekeras2 besi... kini dia telah lebur.. semakin aku menasihatinya semakin aku terluka dan semakin beliau tidak selesa.... aku cuba tarik perhatianya kepada benda2 yg kami suke dan pengalaman2 kami yg seronok tetapi dia akan tarik kembali perasaan itu.... aku jadi buntu. apa cara patut aku lakukan bagi membantu rakan ku ini.....? aku syg kan dia... tetapi apa daya ku... aku hanya insan biasa yg hanya mampu berdoa... agar kau selamat... aku juga risau kan sikap nya... beliau dikatakan asik bersendiri dan tidak bercampor dengan org lain.... aku cuba memujuk nya memberikan alamat nya. aku bercadang untuk pergi menziarahi nya tetapi bila difikirkan aku sebenarnya tidak punya masa tetapi akan aku cari masa untuk nya....

beliau membalas..







aku skrg kt ******..****** ipoh..entah la toi..skrg life aku dh teruk gile..aku dh berenti keje..fmly aku pon aku x call n cari.. biarlah.. toi......ko rasa2 kan mati tu sakit x?




sekali lgi aku diuji dengan soalan yg aku xpernah tahu apakah jawapannya....
ya allah aku hanya mampu berserah kepada mu.... selamatkan lah kawan ku itu..tiada daya lagi bagi aku untuk meratapi akan kesusahan yang ditanggung oleh sabahat ku itu.... ku mohon supaya dipermudahkan segala urusan keatas nya ya allah...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 - Born With Nothing | Death With Everything - is proudly copied by herself..hahaha :D
Visit her at Friendster and also Myspace